הוצאת שתלי סיליקון- כל הסיבות הרפואיות לביצוע ההליך הרפואי

ניתוח הוצאת שתלים - ד

בשנים האחרונות עלתה השכיחות לניתוח הוצאת שתלים מהחזה בקרב נשים, הכול על הניתוח וסיבותיו.

הסיבות להוצאת שתלי סיליקון הן אישיות ומגוונות וקשורות גם לטרנד הנפוץ בשנים האחרונות לחזור  ל- "מראה טבעי".  לחלק מהנשים השתלים בחזה התאימו כשהיו צעירות יותר אך עם השנים ותהליך ההתבגרות, השתלים אינם מתאימים לגוף ואף מפריעים להן. אצל חלק מהנשים שבוחרות לעבור את ההליך הוצאת השתלים מתבצעת  עקב סיבוכים של  שתלי הסיליקון, הכוללים התקשות חוזרת סביב השתל, דליפה של השתל ותחושה לא טבעית בשד. סיבות נוספות להוצאת השתלים יכולות להיות שינויים גופניים שחלו עם השנים בגוף האישה עקב לידה,השמנה, התבגרות הגוף. 

ההודעה הדרמטית של חברת התרופות שיצרה גל ניתוחי הסרת שתלים

הודעה שנמסרה ביולי 2019 על ידי חברת אלרגן, יצרנית שתלי סיליקון, על "ריקול" של שתלי הסיליקון המחוספסים, מסוג BIOCELL מתוצרתה. דיברה על איסוף מלאי השתלים שסופקו לבתי החולים וטרם הושתלו בגופן של נשים. ההודעה יצאה בעקבות מחקרים רפואיים בהם התגלה כי במקרים נדירים, של שתלים מסוג BIOCELL, התפתח סרטן מאוד נדיר מסוג לימפומה (ALCL) אצל נשים עם שתלים מחוספסים, הודעה זו יצרה גל ניתוחים להסרת והוצאת שתלים.

למרות שלא הייתה המלצה מפורשת של חברת אלרגן ושל ארגון ה-FDA לביצוע של הוצאת שתלי סיליקון, חלק מהנשים פיתחו חרדה והעדיפו שלא לקחת סיכון ולהוציא את השתלים שהושתלו בגופן. ארגון ה- FDA האמריקאי הודיע כי אין המלצה על הוצאת שתלים או החלפתם של שתלים אלה או אחרים מגופן של נשים שכבר עברו ניתוח ונושאות את השתלים בגופן, שלא הראו עד כה כל סימנים למחלה. חשוב לציין שרובן המכריע של המטופלות שפיתחו לימפומה של השד הקשורה בשתלי סיליקון (BIA-ALCL) הבריאו לחלוטין לאחר הוצאת השתלים והקופסית סביבם. אך האפקט בעקבות ההודעה כבר נוצר.

סיבות נוספות להוצאת שתלים

  • במהלך השנים נשים עוברות תנודות במשקל, מבנה הגוף משתנה וכך גם רקמת השד. אצל חלק מהנשים, מבנה השד עובר שינוי בעקבות תהליכי ההתבגרות של הגוף. לאורך הזמן ובתהליך הדרגתי מתרחשת צניחה של החזה, המהווה ליקוי אסתטי של השדיים. שתלים בשדיים מעלים את משקל השד ומאיצים את צניחת השד.

     

  • אחת מתופעות הלוואי של ניתוחי הגדלת חזה, באה לידי ביטוי בהיווצרות רקמה צלקתית המתכווצת והיוצרת קופסית מעובה סביב השתלים בשד. קופסית היא תופעה חיסונית ביולוגית של הגוף הנגרמת עקב הכנסה של גוף זר לגוף. במקרים מסוימים, קופסית זו מתעבה ומתכווצת ואז סובלים מהתכווצות קופסית (קפסולה), באחוזים נמוכים של המקרים, היא עשויה לגרום  להתגבשות מבנה נוקשה למגע יד שמורגש בשד. התעבות הרקמה הצלקתית סביב השתלים עשויה לגרום לעיוות צורת השד עם מלאות בקוטב העליון, להתקשות השד ולרגישות וכאב בזמן מגע.

חווית הניתוח הרצונות שלך בראש מעייננו

החוויה של ניתוח בקליניקה הפרטית של ד״ר מילט תעזור לך לעבור את הניתוח בדרך הטובה והבטוחה ביותר. יחס אישי ושמירה על הפרטיות, תוך מצוינות בביצוע הניתוח ותשומת לב לפרטים הקטנים הם מהעקרונות הבסיסיים שלנו. ד״ר מילט יקשיב לרצונות שלך ולהגדרה שלך של האני האידאלי, ויעזור לך להגשים את המטרות שלך בניתוח בצורה הטובה והנעימה ביותר.

הבחירות שלך ינחו אותנו משלב קביעת הייעוץ ועד הביקורת האחרונה אחרי הניתוח.  לאחר הוצאת השתלים יש מספר אפשרויות – השארת השד להחלמה כפי שהוא – מתאים בעיקר לנשים צעירות עם שד לא צנוח, עם שתל קטן ביחס לרקמת השד שתיוותר לאחר הוצאתו.

האפשרות השנייה להוציא את השתלים ולהסיר עודפי עור בצורה של הרמת חזה. האפשרות השלישית לשלב הזרקת שומן בניתוח להחזרת חלק מהנפח שיחסר לאחר הוצאת שתלים מהחזה.   ד״ר מילט יתאים עבורך את הניתוח שיתאים למצבך ויתאים לציפיות שלך מהניתוח ויעזור לך להגיע לשקט נפשי.

לסיכום:

לאחר שהחלטת על הוצאת השתלים, חשוב מאוד לבחור את המנתח הנכון לעבור איתו את התהליך. ד"ר ערן מילט, מומחה בכיר לניתוחים פלסטיים שביצע ניתוחי הסרת שתלים רבים, הוא שילוב בין מקצוענות בלתי מתפשרת לרגישות הקשבה והכלה, כל אלו צריכים להיות חלק מסך קבלת ההחלטות שלך, לפני ההחלטה על ניתוח להסרת שתלים או על ניתוח אסתטי זה או אחר. 

ד"ר ערן מילט

ד"ר ערן מילט

ד״ר ערן מילט הינו מומחה בכירורגיה פלסטית, חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים. ד"ר מילט סיים התמחות בכירורגיה פלסטית ומשחזרת במרכז הרפואי שיבא במחלקה לכירורגיה פלסטית ויחידת הכוויות. כיום משמש כרופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי שיבא בשחזורים וביתוחים לאחר ירידה מסיבית במשקל וכן מנהל מרפאה פרטית בה מבצע את מגוון הניתוחים הפלסטיים והטיפולים הכוללים ניתוחים לעיצוב הגוף והחזה, רפואה משחזרת וכירורגיה אסתטית - ניתוחי פנים ואף וכן ניתוחים לעיצוב הגוף, טיפול בגידולי עור ועוד.