כל הסיבות הרפואיות לביצוע ניתוח הקטנת חזה

ניתוח הקטנת חזה

הקדמה

ניתוח להקטנת החזה הוא ניתוח המיועד לנשים עם חזה גדול משהיו רוצות, אם מבחינת מראה אסתטי, או נוחות ואם מבחינה בריאותית. מדובר מעבר להקטנה של נפח השד בעיצובו מחדש ליצירת שד קטן, מורם ואסתטי יותר.

חזה גדול לרוב נתפס כנשי יותר והוא משאת נפש של נשים רבות ברחבי העולם הפונות לפלסטיקאים ומבקשות לעצב מחדש חזה נוכח יותר, אולם כמו בכל דבר בחיים, הכול עניין של פרופורציות – וכשהחזה גדול מדי ביחס לפרופורציות הגוף הוא יכול גם להכביד ולגרום לבעיות רפואיות שונות. במאמר הבא נפרט את העיקריות שבהן.

כאבי גב

חזה גדול מדי עשוי בהחלט להוביל להתפתחות כאבי גב, כאבי כתפיים וצוואר. הכאבים האלו קשורים ליציבה של הגוף, עליה נרחיב בסעיף הבא, אך הם נובעים גם מעצם משקל החזה המעמיס על עמוד השדרה, השכמות, שרירי הטרפז ועוד. במקרים מעין אלו חשוב להתייעץ עם אורתופד ובמידת הצורך לבצע ניתוח הקטנת חזה.

בעיות ביציבה

מרכז הכובד של האישה נמצא באזור הירכיים והאגן, הוא משפיע על יציבת גופה וכן גם על אופן הליכתה. לבעלות חזה גדול באופן משמעותי, מרכז הכובד משתנה והיציבה התקינה של הגוף עלולה להיפגע. משקל החזה מקשה לשמור על יציבה זקופה ובטווח הארוך עמוד השדרה עלול אף הוא להינזק. אצל נשים רבות החזה אף עשוי לגדול עוד יותר במשך החיים, למשל בשל לידות, וכך הקושי לשמור על יציבה תקינה הולך וגדל, עד לכדי נזק מצטבר משמעותי לבריאות הגב.

כאבי ראש

הנושא עדיין נחקר, אולם במחקר שנערך בשנת 2010  נמצא קשר בין ניתוח הקטנת חזה לשיפור משמעותי במיגרנות וכאבי ראש. מתוך 84 מטופלות שעברו ניתוח להקטנת החזה, 58 סבלו מכאבי ראש כרוניים לפני הניתוח – מתוכן 12 מטופלות דיווחו על פתרון מוחלט של הבעיה לאחר הניתוח, ו-31 דיווחו על ירידה ניכרת של מעל 50% בתדירות ובעוצמת כאבי הראש.
ההסבר של הקשר בין כאבי ראש לגודל השדיים הוא עומס על העצבים העורפיים הנגרם כתוצאה ממשקל החזה, מצב אשר עלול לגרום לכאב המקרין גם לכיוון הראש.

קשיים במהלך ביצוע פעילות ספורטיבית

פעילות גופנית ידועה כאחד הגורמים התורמים ביותר לבריאותנו הפיזית והנפשית, אך נשים בעלות חזה גדול מתקשות לעיתים קרובות לשמור על שגרת אימונים. חזה גדול מקשה על ביצוע פעילויות ספורטיביות מסוימות, והוא עשוי גם לגרום לאי נוחות ואף לכאבים בעת הליכה מהירה או ריצה. במקרה כזה הקטנת חזה מסייעת לאישה ליהנות יותר מהאימון הגופני ותאפשר לאמץ אורח חיים בריא.

בעיות עור

חזה גדול דורש שימוש בחזייה תומכת ונוחה, אך לעיתים דווקא חזייה עשויה להיות מקור לאי נוחות. רצועות החזייה עשויות להיות לא נוחות בשל משקל החזה הרצועות ממש "מנקבות" את העור וגורמות לכאבים ולגרד. תופעות אלו מחמירות מאוד במיוחד בתקופת הקיץ; זאת בשל אחוזי הלחות באוויר הגדלים באופן ניכר, זיעת הגוף עשויה להצטבר מתחת לאזור השד או באזורי המגע שבין החזייה לבין החזה ולגרום להיווצרות פטרת, גרד ולפגיעה בעור העדין של האזור.

לסיכום:

ישנן סיבות רפואיות רבות ומשמעותיות לביצוע ניתוח הקטנת חזה במאמר זה סקרנו את המרכזיות שבהן. יחד עם זאת חשוב לזכור כי חזה גדול עלול להקשות על נשים לא רק בהיבט הבריאותי, אלא גם בשל שיקולים אסתטיים ושיקולים אישיים אחרים, העשויים להשפיע על שגרת חייהן – החל מבחירת בגדים שיחמיאו לגופה וכלה בשביעות הרצון שלה מגופה. גם במקרים אלו, כמובן, ניתוח הקטנת חזה יכול לסייע רבות. 

החוויה של ניתוח חזה בקליניקה הפרטית של ד״ר מילט תעזור לך לעבור את הניתוח בדרך הטובה והבטוחה ביותר. יחס אישי ושמירה על הפרטיות, תוך מצוינות בביצוע הניתוח ותשומת לב לפרטים הקטנים הם מהעקרונות הבסיסיים שלנו. ד״ר מילט יקשיב לרצונות שלך ולהגדרה שלך של האני האידאלי, ויעזור לך להגשים את המטרות שלך בניתוח בצורה הטובה והנעימה ביותר. הבחירות שלך ינחו אותנו משלב קביעת הייעוץ ועד הביקורת האחרונה אחרי הניתוח.  יש מגוון סוגים של ניתוחים להקטנת החזה עם או בלי שילוב של שאיבת שומן לעיצוב החזה והרקמות שסביבו.  ד״ר מילט יתאים עבורך את הניתוח שיתאים למצבך ויתאים לציפיות שלך מהניתוח. ד״ר מילט מבצע את מגוון הניתוחים בחזה ללא נקזים, דבר המאפשר החלמה מהירה ובטוחה יותר.