מתיחת בטן לאחר לידה- למי זה מתאים וכיצד תתכונני?

ניתוח מתיחת בטן אחרי לידה

הקדמה

הלידה עברה בשלום, את אימא, אין תחושה מלאה מזאת, מרגישה שעשית את המיטב בבחירת הרופא הנכון שליווה את ההיריון, שמרת על הרגלים בריאים, עשית הכול כדי שלעובר יהיה נוח ונעים ועכשיו הגיע העת לתת מתנה גדולה לגוף שלך, להחזיר את הגוף למקום טבעי ואסתטי, בו תוכלי להביט במראה בסיפוק ולחייך את עצמך מבפנים ומבחוץ. 

לאחר הלידה לבטן ההריונית לוקח זמן מה לשוב לממדים הרגילים של טרום הלידה. בחודשים הראשונים אחרי הלידה הרחם מתכווץ לגודלו המקורי, את משילה מעליך את המשקל שצברת במהלך ההיריון. אך קורה לא פעם, למרות ההקפדה על תפריט מאוזן ולמרות המאמצים הרבים, עדיין נותר באזור הבטן עור עודף שאינו מתכווץ ואינו חוזר למראה הקודם שלו. בדיוק למצב זה ניתן לשקול לבצע ניתוח מתיחת בטן המסייע למתוח את העור ומשפר את המראה שלו. הליך זה מומלץ לבצע לפחות שישה חודשים לאחר הלידה, ובדרך כלל רצוי אף להמתין שנה אחרי הלידה.

כיצד מתבצע הניתוח?

ניתוח לעיצוב הגוף אינו סתם ניתוח להסרת עודפי עור. לא מספיק להוריד את העור. מדובר בהורדת עודפי העור וארגון מחדש של הרקמות להחזרת הקימורים למקומות הנכונים. ניתוח מתיחת בטן מתוכנן באופן אישי במטרה להשיג את התוצאות המיטביות. ככלל, קיימים שני סוגים שונים של מתיחות בטן – מתיחת בטן קטנה וגדולה. 

מיני מתיחת בטן   

תתבצע כאשר ישנם עודפי עור מועטים יחסית המתרכזים באזור שבין הטבור לבין המפשעה. ניתוח שכזה מצריך לרוב חתך קטן המאפשר להסיר את עודפי השומן והעור. 

 

מתיחת בטן קלאסית

כאשר ישנם עודפי עור רבים יחסית, וכאשר הם נמצאים גם מעל הטבור יהיה צורך במתיחת בטן קלאסית. בהליך זה יש להפריד את הטבור מהעור, למתוח את העור ולבסוף – לחבר את הטבור מחדש. למי זה מתאים, נשים שסיימו הריונות, נשים שסובלות מבטן נפולה ורוצות טיפול אסתטי. נפתרים מעודפי העור ומרגישים בטחון בבגדים חדשים. להחזיר את עצמך לעצמך. 

ניתוח מתיחת בטן 270 מעלות (חצי היקפית)

מתיחת בטן בשיטה זו הינה מעט מקיפה יותר מניתוח הקלאסי, במהלכה מטופל גם איזור הירכיים והמותניים החיצוניות.

מתיחת בטן היקפית

ניתוח מתיחת בטן הוא שם כולל למגוון ניתוחים לעיצוב הגוף הנבדלים ביניהם בהיקפם וכאמו גם על האזור בו מתבצע ונדרש הניתוח. מתיחת בטן היקפית הנו ניתוח שמטרתו הורדת עודפי העור וארגון מחדש של הרקמות להחזרת הקימורים למקומות הנכונים. זהו ניתוח למתיחת פלג הגוף התחתון הנקרא- מתיחת בטן היקפית. כך נפטרים מעודפי העור ומרגישים בטחון בבגדים חדשים.

 

ניתוח לעיצוב הגוף- מבצעים אצל מקצוענים

ניתוח לעיצוב הגוף הוא צעד כמעט סופי בדרך שאותה תעברי. את החוויה של הניתוח, תמיד מומלץ לעבור במקום בו תרגישי בטוחה ומוכלת, בקליניקה הפרטית של ד״ר מילט נעזור לך לעבור את הניתוח בדרך הטובה הבטוחה והנעימה ביותר. חשוב לנו שתקבלי יחס אישי ואת מירב הפרטיות, תוך מצוינות בביצוע ניתוח מיני מתיחת בטן או ניתוח מתיחת הבטן מלא, תוך תשומת לב לפרטים הקטנים הם מהעקרונות הבסיסיים שלנו. חשוב לד"ר מילט להיות קשוב לרצונות שלך ולהגדרה שלך של האני האידאלי, וכמובן לעזור לך להגשים את המטרות שלך בניתוח בצורה הטובה והנעימה ביותר.

חשוב לזכור לפני הניתוח:

רגע לפני שאת מתחילה את ההליך, כדאי לשים לב לנקודות הבאות:

  • הפסקת עישון: העישון פוגע בזרימת הדם התקינה של הגוף ועלול לעכב תהליכי החלמה ולהעלות את הסיכון להתפתחותו של זיהום. לכן, לפני ביצוע הליך למתיחת בטן, יש להפסיק לעשן למשך 3 שבועות ולא לעשן גם בשבועיים שלאחר הניתוח.
  • גיוס עזרה: התקופה הראשונית של אחרי ההליך עלולה להיות מאתגרת. בשבועות הראשונים יש להימנע ממאמץ פיזי, ולכן רצוי מאוד לוודא כי תעמוד לרשותך התמיכה הנדרשת מבני משפחה או מאנשים אחרים שיוכלו להגיש עזרה בעת הצורך.
  • שמירה על משקל יציב: את הניתוח כדאי לבצע אחרי שכבר חזרת למשקל הרגיל שלך ובשלב שבו משקל זה נותר יציב.

ההחלמה מניתוח בטן

מיד לאחר ניתוח מתיחת הבטן 

תתעוררי בחדר ההתאוששות והבטן תרגיש נפוחה אבל נוחה. חגורת הבטן או המחטב תהיה עליך להבטחת החלמה מיטבית ולתמיכה בשרירי הבטן. תהיי מאושפזת ללילה אחד. למחרת בבוקר תבדקי ע״י ד״ר מילט ולאחר הסברים מפורטים על הצפוי, תשוחררי לביתך. 

שבוע ראשון 

בימים הראשוניים תהיה אי נוחות וכאבים קלים, בהם ניתן לטפל בקלות באמצעות התרופות שד״ר מילט ימליץ עליהן. בימים הראשונים תלכי כפופה וייקח כשבוע שבועיים להתיישר.  ניתן לישון בכל תנוחה שנוחה לך, כל עוד בימים הראשונים יש כיפוף קל בין הירכיים לבטן. לקראת סוף השבוע הראשון לניתוח, תגיעי לפגישת הביקורת הראשונה שלנו במרפאה. 

 

השבוע השני לאחר הניתוח

בשבוע הזה את חוזרת בהדרגה לפעילויות יום יומיות, לקראת סוף השבוע הזה ניתן לחזור לנהיגה. 
אם את עובדת בעבודה שאינה פיסית, תוכלי לחזור במהלך השבוע הזה לעבודה. 

בפגישה השנייה סביב שבועיים לאחר הניתוח יוסרו תפרים בטבור ויוחלפו החבישות בפעם הראשונה.

 

שבועות 6-8  

סיימת עם חגורת הבטן או המחטב, את אמורה לשוב לשגרת החיים הרגילה שלך ולאהוב את הצורה החדשה שלך. הסימנים מהניתוח והבצקות יתחילו להעלם, והצלקות יתחילו להיטשטש. הטבור יתחיל להראות כמו טבור צעיר ויפה. את יכולה לקנות בגדים חדשים שיתאימו לצורה החדשה. וכמובן יכולה לחזור לעסוק בספורט. 

 

השנה הראשונה לאחר ניתוח מתיחת הבטן 

לאחר השנה הראשונה הצלקות יסיימו את הבשלתן ויגיעו לצבען הסופי.  תיהני מהתוצאה. 

לסיכום:

החלטת לעבור ניתוח למתיחת בטן, חשוב לדייק בבחירת המנתח שלך, ד"ר ערן מילט, מומחה בכיר לניתוחי מתיחת בטן ומנהל מרפאה מצליחה, הוא שילוב בין מקצוענות בלתי מתפשרת לרגישות הקשבה והכלה, כל אלו צריכים להיות חלק מסך קבלת ההחלטות שלך, לפני ההחלטה על ניתוח למתיחת בטן או על ניתוח אסתטי זה או אחר.