ניתוח למתיחת הירכיים -7 עובדות חשובות

ניתוח מתיחת ירכיים- ד

מאת: ד"ר ערן מילט

למי מיועד ניתוח למתיחת הירכיים

ניתוח לעיצוב ולמתיחת הירכיים מיועד בעיקר למטופלים ולמטופלות שירדו במשקל הסובלים מעודפי עור ושומן באזור הירך. ההליך הכירורגי אינו סתם ניתוח להסרת עודפי עור, כיוון שמטרתו העיקרית היא להעניק לירך מראה חלק, אלסטי, צעיר ואסתטי. כמה עובדות חשובות במיוחד שריכז עבורכם ד"ר ערן מילט על ההליך.

 

חשוב להתייעץ עם רופא

ניתוח מתיחת ירכיים הוא הליך כירורגי לכל דבר ועניין, ולכן אין להקל בו ראש. טבעי לחלוטין כי ההחלטה אם לעבור את הניתוח מלווה בהתחבטויות ובלבטים רבים.

בפגישת הייעוץ עם הכירורג הפלסטי ניתנת לכן למעשה הזדמנות לקבל את כל המידע לו אתם זקוקים כדי לקבל החלטה מושכלת אם לעבור את הניתוח. אני מאמין שככל שתדעי יותר, כך זה יקל עליך לקבל את ההחלטה הנכונה בלב שלם.

כך תוכלו לדעת לקראת מה אתם הולכים, מהם הסיכונים הקיימים בניתוח, האם אתם מתאימים לעבור את הניתוח, והאם הציפיות שלכם מהניתוח אכן ריאליות.

זוהי גם הזדמנות להפיג את המתח ואת החששות שבאופן טבעי מלווים אתכם – לא רק בגלל ההליך הרפואי, אלא גם בשל הציפייה הגבוהה מהתוצאות המיוחלות. לכן חשוב שתרגישו בנוח לשאול את הכירורג המומחה כל מה שעולה על דעתכם. אנחנו כאן כדי לענות על כל השאלות שלכן.

למי מתאים הניתוח

ניתוח לעיצוב ולמתיחת הירכיים מיועד בעיקר למטופלים ולמטופלות שירדו במשקל הסובלים מעודפי עור ושומן באזור הירך. הניתוח הנפוץ מטפל בעודפי העור בירך הפנימית, אך אני מבצע גם ניתוח להסרת עודפי עור בירך החיצונית (lateral Thigh Lift).  זהו ניתוח שמטרתו העיקרית היא להעניק לירך מראה חלק, אלסטי, צעיר ואסתטי.

חשוב – הניתוח לא מתאים לכל אחד או אחת, יש לעבור פגישת ייעוץ ומספר בדיקות. הרופא המנתח יסביר על מהלך הניתוח, תקופת ההחלמה, סיכונים וסיבוכים אפשריים. לכן, אם את סובלת מעודפי עור ושומן בירכיים לאחר ירידה משמעותית במשקל גופך ונותרו עודפי עור הנראים כמו קפלים בעור שאינם משתפרים למרות חלוף הזמן ולמרות הפעילות הגופנית המאומצת, ד”ר מילט יכול לסייע לך עם ניתוח למתיחת הירכיים (Thigh Lift).

 

בדיקות רפואיות לפני הניתוח

ייתכן ויהיה צורך לבצע בדיקות מעבדה או הערכת בריאות כללית.

 

הנחיות לפני מתיחת ירכיים

  • יש להפסיק לעשן.
  • יש להימנע מנטילת תרופות מדללות דם ותרופות אנטי דלקתיות העלולות להגביר את הדימום במהלך מתיחת ירכיים.
  • לעיתים יש צורך לשנות מינונים של תרופות שאתם כבר נוטלים.
  • להפסיק נטילת ויטמין E ותוספי מזון כמו ג'ינסנג ואומגה 3.
  • כשמונה שעות לפני הניתוח יש להפסיק לאכול ולשתות מיצים וקפה.
  • כארבע שעות לפני הניתוח צריך להימנע גם משתיית מים.

מה קורה בניתוח?

הניתוח אורך כשעתיים עד שלוש שעות, בהרדמה מלאה. לפני הכניסה לחדר הניתוח אסמן את מיקום שאיבת השומן ומתווה הכריתה של עודפי העור. בתחילת הניתוח שואבים שומן מהאזור המסומן ובשלב השני כורתים את עודפי העור ובסוף מותחים את העור ומעצבים את הירכיים לקבלת מראה חלק, צעיר ואסתטי. הניתוח כמו כל הניתוחים לעיצוב הגוף אותם אני מבצע, מתבצע ללא שימוש בנקזים.

הימים שלאחר הניתוח

אחרי הניתוח שוהים בחדר התאוששות תחת השגחת רפואית, יש לחבוש מחוך אלסטי להפעלת לחץ מתון על האזור המנותח כדי למנוע בצקות ונפיחות. אין צורך באשפוז לאחר הניתוח. הולכים הביתה מספר שעות לאחר הניתוח אחרי שיחה איתי.

חשוב מאוד, כי בימים הראשונים לאחר הניתוח למתיחת הירכיים עלייך להקפיד על שטיפת האזור ולשמור על היגיינה באזור הניתוח, לרוב סובלים מאי נוחות זמנית, מדימומים ומשטפי דם ובצקות באזור המנותח. בדרך כלל אפשר לחזור לשגרה כעבור שבוע עד שבועיים, לאחר כשבוע יש להגיע לקליניקה לביקורת ולאחר שבועיים ביקורת נוספת להחלפת הפלסטר שמונח על הצלקת.

מומלץ להימנע מפעילות גופנית במשך חודש וחצי, ללכת עם המחטב ולהימנע מהרמת משא כבד. ד”ר מילט יסביר לך לפני הניתוח על הצלקות וכיצד להגן עליהן מהשמש. את התוצאה הסופית תוכלי להתחיל לראות מיד אך לאחר חלוף הבצקות, לאחר מספר חודשים, זו תהיה התוצאה הסופית. הצלקות יופיעו בחלק הפנימי של הירך, והן ישתפרו ויתבהרו עם הזמן, אך הן לא ייעלמו לחלוטין.

 

בחירת מנתח

כדי להבטיח שתיהני מהתוצאה עליך לבחור נכון את המנתח, ואת זה את יכולה לשמוע כבר מפגישת הייעוץ הראשונה עם הרופא, עליך לבחור במטפל קשוב ומכיל העובד מולך בשקיפות מלאה ומוסר את כל המידע הנדרש לך, כך תיהני מחוויה נעימה יותר ומתוצאה סופית נפלאה, בדיוק כפי שדמיינת.

ד"ר ערן מילט

ד"ר ערן מילט

ד״ר ערן מילט הינו מומחה בכירורגיה פלסטית, חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים. ד"ר מילט סיים התמחות בכירורגיה פלסטית ומשחזרת במרכז הרפואי שיבא במחלקה לכירורגיה פלסטית ויחידת הכוויות. כיום משמש כרופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי שיבא בשחזורים וביתוחים לאחר ירידה מסיבית במשקל וכן מנהל מרפאה פרטית בה מבצע את מגוון הניתוחים הפלסטיים והטיפולים הכוללים ניתוחים לעיצוב הגוף והחזה, רפואה משחזרת וכירורגיה אסתטית - ניתוחי פנים ואף וכן ניתוחים לעיצוב הגוף, טיפול בגידולי עור ועוד.