מסתכלת במראה ומרגישה שניסית ממש הכול אבל עדיין לא מרוצה ממראה הבטן שלך? החלטת על ניתוח פלסטי? רגע לפני שאת מבררת לגבי מחיר מתיחת בטן, חשוב שתדעי כמה נתונים חשובים כגון: למי מתאים הניתוח? כיצד מתבצע ההליך הרפואי? ומה באמת חשוב לדעת לפני שאת יוצאת לדרך.

מאת: ד"ר ערן מילט

למי מתאים ניתוח מתיחת בטן- כל הסיבות

המשקל שלך תקין, את מקפידה לעשות ספורט, נמנעת מסוכר ומשקאות מוגזים, אבל הבטן רפויה, מלאה קפלי עור, סימני מתיחה, והיפרדות שרירים, ורחוקה מהמראה לו קיווית. קיימות מגוון סיבות לכך – החל מהסיבה הגנטית, הריונות, ירידה דרסטית במשקל, ניתוחים מן העבר וכמובן הגיל. אם כבר ניסית הכול ואת עדיין לא מרוצה ממראה הבטן שלך, לרפואה הפלסטית הפתרון: מתיחת בטן.

ד"ר ערן מילט, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מנתח בכיר, מומחה למתיחת בטן וניתוחי בטן ועיצוב הגוף, עונה על כל השאלות שחשוב לשאול לפני ההחלטה על ניתוח.

ניתוח מתיחת בטן לפני ואחרי

איזה ניתוח הכי מתאים לי?

חשוב לי לומר למטופלות שלי כי ניתוח לעיצוב הגוף הוא צעד כמעט סופי בדרך אותה יעברו. יש מגוון סוגים של ניתוחי מתיחת בטן – מיני מתיחת בטן, מיני מתיחת בטן עם ניוד טבור והידוק שרירים, בטן קלאסית עם או בלי הידוק שרירים, בטן 270° (חצי היקפית) וכל אלו בשילוב שאיבות שומן במותניים, גב, ירכיים ובטן, וכמובן גם ניתוח בטן היקפית.

חשוב לנו לבדוק את הקריטריונים המתאימים לניתוח ובהם: משקל יציב, מצב בריאותי תקין, אינכם מעשנים, הניתוח עשוי להתאים גם למי שעברה ניתוח בריאטרי (קיצור קיבה) וכתוצאה מכך נוצרו עודפי עור. חשוב לנו שהניתוח יתאים למצבה של המטופלת, המגיעה אלינו כשהיא מוטרדת מעודפי העור בבטן והידלדלות העור.

חשוב לי כמומחה להתאים את הטיפול לציפיות שלך מהניתוח. כדי ליצור עבורך חוויה מכילה מקצועית ונעימה. כמו כן אני מבצע את מגוון הניתוחים ללא נקזים, המצריך תפרים פנימיים ומאריך במעט את אורך הניתוח אך המאפשר החלמה מהירה, נוחה ובטוחה יותר.

מהו טיפול הנתפר למידותי?

האני מאמין שלי, הוא לעזור לך לעבור את הניתוח בדרך הטובה והבטוחה ביותר. יחס אישי ושמירה על הפרטיות, תוך מצוינות בביצוע הניתוח ותשומת לב לפרטים הקטנים, הם מהעקרונות הבסיסיים שלי כמומחה לניתוחי בטן. חשוב לי להיות קשוב לרצונות שלך ולהגדרה שלך, של האני האידאלי, עבורי המטרה היא לעזור למטופלת להגשים את היעדים שלה בניתוח בצורה הטובה והנעימה ביותר. הבחירות שלך ינחו אותנו משלב קביעת הייעוץ ועד הביקורת האחרונה אחרי הניתוח.

מה קורה לאחר הניתוח?

לאחר ניתוח מתיחת בטן היקפית תתעוררי בחדר ההתאוששות והבטן תרגיש מתוחה אבל נוחה. חגורת הבטן או המחטב יהיו עליך בכדי להבטיח החלמה מיטבית ותמיכה בשרירי הבטן. תהיי מאושפזת ללילה אחד. למחרת בבוקר תבדקי על ידי ולאחר הסברים מפורטים על הצפוי, תשוחררי לביתך. תהליך ההחלמה עורך מספר שבועות.

שבוע ראשון

הימים הראשונים יהיו מלווים בתחושת אי נוחות וכאבים קלים, בהם ניתן לטפל בקלות באמצעות התרופות המומלצות. בימים אלו תלכי כפופה וייקח לך כשבוע שבועיים להתיישר. ניתן לישון בכל תנוחה שנוחה לך, כל עוד בימים הראשונים יש כיפוף קל בין הירכיים לבטן וכרית בין הרגליים בתום השבוע הראשון לניתוח, תגיעי לפגישת הביקורת הראשונה במרפאה.

שבוע שני

זה השבוע בו את חוזרת בהדרגה לשגרת הפעילות היום יומית שלך, לקראת סוף השבוע הזה ניתן גם לחזור לנהוג. אם את עובדת בעבודה שאינה פיזית, תוכלי לחזור לראות סוף השבוע השני גם לעבודתך.
בפגישה השנייה, סביב שבועיים לאחר הניתוח יוסרו יוחלפו החבישות בפעם הראשונה.

שבועות 6-8

זהו! סיימת עם חגורת הבטן או המחטב, את אמורה לשוב לשגרת החיים הרגילה שלך ולאהוב את הצורה החדשה שלך. הסימנים מהניתוח והבצקות מתחילים להעלם, הצלקות יתחילו להיטשטש. הטבור יתחיל להראות כמו טבור צעיר ויפה.

רבות מהמטופלות חוגגות את התקופה הזאת של התחדשות בקניית מלתחה חדשה שתתאים לצורה החדשה. אם אנסה לתמצת את התקופה למילה אחת בודדת "התחדשות".

ניתוח מתיחת בטן- אחרי

השנה הראשונה

לאחר השנה הראשונה הצלקות יסיימו את הבשלתן ויגיעו לצבען הסופי. תיהני מהתוצאה. נשים רבות מיטיבות לתאר את התקופה הזאת במילים כמו "קיבלתי את עצמי מחדש", ו "נולדתי מחדש לאחר הניתוח", מה שתמיד מרגש אותי ומהווה עבורי סיפוק עצום בעבודה.

לסיכום

בבואך לבדוק את מידת ההתאמה שלך לניתוח, חשוב לא פחות לבדוק את מידת ההתאמה של המנתח לצרכים וליעדים אותם הצבת לעצמך. ד"ר ערן מילט, מומחה בכיר לניתוחי עיצוב הגוף ומתיחת בטן ומנהל מרפאה מצליחה, הוא שילוב בין מקצוענות בלתי מתפשרת לרגישות הקשבה והכלה, כל אלו צריכים להיות חלק מסך קבלת ההחלטות שלך, לפני ההחלטה על ניתוח למתיחת בטן או על ניתוח אסתטי זה או אחר. אנו מאמינים כי מאמר זה ענה היטב על השאלה למי מתאים ניתוח מתיחת בטן. בהצלחה.

ד"ר ערן מילט

ד"ר ערן מילט

ד״ר ערן מילט הינו מומחה בכירורגיה פלסטית, חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים. ד"ר מילט סיים התמחות בכירורגיה פלסטית ומשחזרת במרכז הרפואי שיבא במחלקה לכירורגיה פלסטית ויחידת הכוויות. כיום משמש כרופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי שיבא בשחזורים וביתוחים לאחר ירידה מסיבית במשקל וכן מנהל מרפאה פרטית בה מבצע את מגוון הניתוחים הפלסטיים והטיפולים הכוללים ניתוחים לעיצוב הגוף והחזה, רפואה משחזרת וכירורגיה אסתטית - ניתוחי פנים ואף וכן ניתוחים לעיצוב הגוף, טיפול בגידולי עור ועוד.